💥 Hoe een lokale dealer met €5.000 aan Facebook Ads meer dan €745.000 omzet draaide – en nog steeds verkoopt

Kevin Dijk, eigenaar van het familiebedrijf Harrie Dijk in Hellendoorn, wilde meer Lynk & Co-auto’s verkopen. De voorraad liep goed, maar de naamsbekendheid in de regio mocht beter – en de doorlooptijd korter.

De aanpak

We analyseerden de meest gestelde vragen uit het verkoopproces en ontwikkelden een downloadbare koopgids die precies deze vragen beantwoordt. Deze gids werd gepromoot via Google Ads en Facebook Ads.

Facebook leverde veruit het meeste rendement op, met een leadprijs van slechts €2 tot €3.

Na de download startte een geautomatiseerde e-mailcampagne. Leads ontvingen een exclusief aanbod, gevolgd door e-mails met klantverhalen, veelvoorkomende bezwaren en concrete probleem-oplossingen.


Hallo daar! Ik ben Gudo Dijkman. Leuk je online te ontmoeten.

Ik ben een online marketeer.

Mijn reis begon in een kleine ICT-winkel, waar ik dagelijks klanten hielp met mysterieuze computerproblemen. Vaak had ik geen idee wat er mis was, maar dat hield me nooit tegen. Ik spitte foutmeldingen door, probeerde creatieve oplossingen en dook diep in online fora. Alles om het probleem op te lossen. Die drive om dingen te fixen zit nog steeds in mijn DNA.

Na mijn studie ICT en een HBO-opleiding kwam ik terecht bij IMPRES, mijn eerste werkgever. Hier kreeg ik de ruimte om zelfstandig te werken en nieuwe vaardigheden te leren. Marketing? Daar dook ik op dezelfde manier in als die kapotte laptops vroeger: trial and error. Ik testte, faalde, probeerde opnieuw, en bouwde mijn kennis stap voor stap op. Het doel? Altijd resultaat leveren voor mijn klanten. Want marketing is altijd in beweging, en daar speel ik graag op in.

Mijn pragmatische aanpak gebruik ik niet alleen in mijn werk. In mijn vrije tijd bouwde ik samen met mijn vriendin een camper—van A tot Z. Dankzij eindeloze YouTube-filmpjes leerde ik hoe ik een bed moest inbouwen, kastjes moest ophangen en zelfs veilig de elektriciteit kon aansluiten. Het eindresultaat? Een geweldige roadtrip door Duitsland, Italië, Slovenië en Kroatië in de zomer van 2022. Hoe gaaf is dat?Tegenwoordig ben ik helemaal gefascineerd door online marketing. Acht jaar lang heb ik als online marketeer bij IMPRES gewerkt. Altijd op zoek naar hoe ik de marketingcode kon kraken. 

Alles veranderde toen ik in 2021 in aanraking kwam met StoryBrand. Ik volgde een incompany training en later in 2022 - toen ik mijn eigen bedrijf startte - liet ik me certificeren tot gids. Ik bracht vijf dagen door met Daan Schmidt (de Nederlandse Donald Miller) en de mysteries van storytelling en heldere berichtgeving werden aan mij onthuld. 

Als je niets weet over StoryBrand, lees dan hier meer. 

Eindelijk vielen alle puzzelstukjes op hun plaats en had ik voor mijn gevoel de ‘code gekraakt’. StoryBrand heeft mijn leven veranderd. Maar veel mensen implementeren het nooit ten volle en dat vind ik jammer. Wees niet één van die mensen. 

Als je wilt praten over hoe ik jouw bedrijf kan helpen groeien, druk dan op de knop.

De resultaten

➡️ Meer dan 2.000 downloads

➡️ 35 tot 36 verkochte Lynk & Co's

➡️ €745.797 aan extra omzet tot nu toe

➡️ Totale advertentiebudget: slechts €5.000

➡️ En het loopt nog steeds door: de funnel draait sinds september en blijft wekelijks nieuwe leads én verkopen opleveren.

💡 Dat betekent: elke euro aan advertenties leverde bijna €150 aan omzet op – en de teller loopt door.

Wat dit betekent voor jou

Ben jij dealer van jonge occasions of importauto’s, en wil je ook méér verkopen met minder gedoe?

👉 Benieuwd of dit ook bij jouw bedrijf werkt? Klik hieronder – ik denk graag met je mee. Tegelijk kan ik je volledig inzicht geven in de koopgids, advertenties, e-mails die ik voor deze funnel inzet.

Maar wacht, er is meer!

Een Desktop strategiegids

Zes basisprincipes om van Kijkers Kopers te maken

Zes basisprincipes om verkopen te genereren, online. Ik vertel je al mijn "geheimen". Je hebt vast wel eens gehoord van een koffietafelboek. Dit is een boek voor op je bureau.

We respecteren je privacy. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Botlekhof 16, 8032 CZ Zwolle

KvK 88162184

06 - 81 500 197

[email protected]

Bekijk ook eens

© 2025 Gudo Dijkman.

Privacy|Cookies|Terms and Conditions